2 Ağustos 2015 Pazar

Manic Panic Cotton Candy Pink ve Manic Panic Virgin Snow yarı kalıcı vegan saç boyası (Detaylı inceleme yazısı)

Manic Panic Virgin Snow ve Manic Panic Cotton Candy Pink ile saç boyama deneyimim part I


Manic Panic boyalarını çok seviyorum. Renk skalaları, boyalarının kalitesi, saçı yıpratmaması ve kolay akması daha doğrusu kontrollü akması kendilerini sevme nedenlerimden sadece birkaçı. Ama asıl sevme nedenim, saçımda istediğim tonu tutturmayı başaramasam bile çıkan sonuç beni yine her türlü memnun ediyor. Bu boyaları kullanırken kötü bir sonuç almanız olanaksız. Aktığı zaman bıraktığı renk bile şık ve ilginç oluyor.

Kırmızı renk maceramdan sonra -ki kendilerinde bulunan kırmızı tonlarının hepsini denemiş, hepsinden eşit derecede memnun kalmıştım- uzun bir süre saçlarımı boyamadım. Şimdi hazır saç rengim yine sarıyken ve iş güç derdi yokken bir çılgınlık yapıp pembe ombre denemek istedim.

Virgin Snow boyalarını çok merak ediyordum. Açıklamalarında saç renginin beyaza yakın olması gerektiğini yazdığı için hiç cesaret edememiştim, benim saçım çok açık renk olsa da yine de beyaza yakın değil ve kalın telli. Ama denemekten zarar gelmez diyip sepete ekledim. Cotton Candy Pink boyalarını da ekleyip siparişimi verdim. Hızlı bir kargolama sürecinden sonra paketim 1.5 gün sonra elime ulaştı.

Önce saçıma komple Manic Panic Virgin Snow uyguladım ve 4 saat saçımda beklettim. Sonra ılık suyla, şampuansız olarak duruladım. Benim diplerim, saçımın diğer kısımlarına göre fazla turuncu bu nedenle o kısımlarda gözle görülür bir etki yok ama yine de turunculukları daha yumuşattı kesinlikle. Saçımın en ince kısımlarında ise rengini gösterdi, beklediğimden daha iyi tuttu. Belki saçımda daha uzun süre bekletsem daha iyi bir sonuç alabilirdim. Ama kendilerinin de söylediği gibi beyaza dönük saçlarda tam rengini veren bir ürün, dolayısıyla almaya karar verdiğinizde bunu da göz önünde bulundurmanızı öneririm :)

Konuya dönecek olursak, saçlarımı duruladıktan sonra iyice kuruttum, ıslak bir yer kalmadığına emin olduktan sonra bir kutunun çeyreği kadar Cotton Candy Pink ile onun iki katı bir miktar saç maskemi karıştırıp rengi pastelleştirdim ve açtım. İlk boyamada çok keskin bir ton istemiyordum, eğer çıkan sonuçtan memnun kalırsam daha yoğun uygulamayı düşünüyordum, bu nedenle elimi biraz korkak alıştırdım.

Saçımı iki yandan ayırdım, iki tarafı da çene hizamdan tokayla ayrı ayrı topladım. Tokanın altında kalan kısımlara boyayı sürdüm, iyice yemesi için bol bol taradım ve elimle sıktım. Sonra iki tarafı da streç filmle kapatıp dişli bir tokayla arkadan tutturdum. Bir gece saçımda bekledi, ertesi sabah sadece soğuk suyla duruladım. Çıkan sonuçtan o kadar memnun kaldım ki kutunun geri kalanını direkt uygulamayı düşünüyorum :) Saç tellerim kalın ve sık sık olduğu için çok yedirememişim mesela, o nedenle bazı yerler diğer yerlere kıyasla daha az boyalı görünüyor. Siz kullanırken elinizi korkak alıştırmayın, nasıl olsa çıkan sonuç da aktığında çıkacak sonuç da eşit derecede tatmin edici.

Fotoğrafta gördüğünüz gibi benim saçım fazlasıyla yıpranmış durumda, ama buna rağmen Manic Panic saçımı yıpratmadı, zarar vermedi.


Manic Panic Cotton Candy Doğal Saç Boyası deneyimim part II



Bu kısımda da kutunun geri kalanını nasıl uyguladığımı anlatacağım. Yine yukarıda anlattığım gibi saçımı iki yandan topladım, ancak bu sefer boyaya hiçbir şekilde krem ya da maske karıştırmadım. Ben boyayı uygularken eldiven kullanmıyorum, gerek duymuyorum. Eldivenle saçımın her teline ulaşamıyorum. Saçlarıma boyayı uygulayıp iyice yedirdikten sonra yine streç filmle sarıp bir gece beklettim. Sabah, şampuan kullanmadan sadece soğuk suyla duruladım. Ve sonuç!

Gölge çekimi
Güneşte Çekim
                                                                                   
Kapalı Mekan Çekimi





Fotoğraflardan anladığınız gibi renk o kadar canlı ki farklı telefonların farklı kameralarında farklı renk çıkıyor. Hatta farklı gün ışıklarında bile farklı çıkıyor :)
Kamera rengi tam algılayamıyor. Ben de zihninizde ortalama bir görüntü oluşturmak için son fotoğrafta iki farklı kameradan çekilmiş aynı fotoğrafı yan yana koydum. Soldaki HTC ile çekildi, sağdaki IPhone ile.







Siz de saçınızı yıpratmadan, yapısına zarar vermeden, çabuk akacak bir renge boyatmak istiyorsanız Manic Panic boyaları sizin için ideal. Çabuk akacak kısmı için bir eklemem olacak. Yazının başında kontrollü boyamadan bahsetmiştim. Bu boyanın kalıcılığını arttırmak sizin elinizde. İsterseniz çabuk akar, istemezseniz 1-1.5 ay saçınızda durur boya. Benim püf noktam, saçlarımı kırmızı yaptığımda, kutunun içinde kalan boyayla saç kremimi karıştırıp her duş aldığımda o kremi saçıma uygulamamdı. Saçlarıma 2 kutu boya alıyor ve 1.5 kutusunu kullanıyordum. Kalan yarım kutuya da saç kremimi döküyor ve karıştırıyordum. Asla sıcak su kullanmadım hep ılık suyla yıkadım. Şampuanımı da doğal şampuanlardan değil, Schwarzkopf Gliss gibi şampuanlardan seçtim. Doğal içerikli şampuanlar boyanın akma sürecini hızlandırıyor.


Sevgiler,

Ece


2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
https://www.freelancer.com/affiliates/ecerusen