12 Ocak 2016 Salı

Zara Black Sapphire Edp - Black Opium Dupe





Merhaba,
Zara parfümlerinin şanını Zeynep'ten duyduğumdan beri, bir tane edinmek istiyordum ancak hiç fırsat bulamamıştım. Ancak internette gördüğüm bir postta, Zara Black Sapphire parfümünün, YSL Black Opium parfümüne birebir dupe yazdığını görmek ekstra motivasyonum oldu ve hemen soluğu bir Zara mağazasında aldım.
Rafta tek başına durup beni bekleyen parfüme, avına odaklanan bir aslan edasıyla sinsice yaklaşıp kaptığım gibi kasaya koştum. 75ml 70tl, denemeye değerdi. Değdi de zaten.

Öncelikle neredeyse birebir dupe cidden. Sadece YSL Black Opium biraz daha yumuşak bir açılış yaparken, Zara Black Sapphire daha keskin, citrusy tarafı daha baskın şekilde açılış yapıyor. Ha bu durum tenden tene değişebilir, benim tenimde durum bu oldu en azından. Bunun dışında iki parfüm arasında gözle görülür bir fark yok. Fiyat farkı haricinde ;) Üstelik 70tl'lik fiyatına rağmen oldukça da kalıcı bir koku Black Sapphire. İkinci günün sonunda kayboluyor sadece. Kıyafetlerin üzerinde ömrü daha uzun sürecektir.

Gözle görülür bir fark yok ama ufak nüanslar var. Peki neler onlar?

Black Opium'un yumuşak bir açılış yaptığını söylemiştim. Koku yine yumuşak şekilde devam ediyor. Nota geçişleri sürecince de bu durum devam ediyor. En son, tende hafif bir vanilya notası bırakarak teninizden ayrılıyor.

Black Sapphire'de olay daha net. Sillage açısından çok başarılı olduğu için nasıl başlıyorsa öyle devam ediyor gibi görünüyor. Ancak işin garip tarafı lineer bir çizgide devam eden yoğun kokusunun altında nota değişimleri de sürüyor. Türkçe meali; Black Sapphire, Black Opium'un anafikri gibi. Çok detaya girmeden sizi ana temaya ulaştırıyor. Hepimiz bir parfüm gurmesi olmadığımız için de bu ana tema bize yetiyor da artıyor bence. En azından aradaki fiyat farkını baz aldığımızda aralarındaki detay farkı göze batacak kadar büyük değil.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
https://www.freelancer.com/affiliates/ecerusen